wajib klik

16 December 2010

ikut rasa binasa, ikut hati mati

arinie, december 16, 2010, kawan aku hampir maut dilanggar lori ayam kat jalan segamat-kuala lumpur. alhamdulillah, Allah masih panjangkan umur diorg. housemate aku bawak keta bertembung dgn lori ayam. (kedai ayamass tutup la arinie x dapat bekalan. hahaha) dari cerita beliau, dia tidak sempat memotong sebuah lori sebelum bertembung dengan lori ayam. last sekali, berlanggar dgn tayar belakang lori. then, one of them calling ktorg. so, aku dgn roomate aku pegi la tempat kejadian and kelihatan sorg mcm trauma sgt sebabdiedok seat depan.so, kiranya die nampak the whole situation. then, tow truck bawak keta kawan aku tue g workshop.lgpun time tue hujan dan tak payah la bawak laju2 sgt k wahai para pemandu. bayar tarik keta pun RM200. cekik darah btol org melayu nie! padahal dekat jer kot tarik keta tue. melayu oh melayu! so, diorang pun tak jadi pulang ke kuala lumpur dan kembali semula di dalam hutan tercinta, Muadzam Shah. aku pon penah jugak x-cident tp keta dg keta la. aku tak sempat brek then hemtam org itu punya belakang. nasib baik la die kemek sikit jer then die blah mcm tue jer. aku punya keta dah tak serupa kereta dah. hbs bumper depan remuk. sedih siot. time tue bru jer pas cuti sem dah kena keluarkan duit baiki keta.melayang la dalam RM650. tapi tak pelah, memang salah aku pon sebab ikut terlalu dekat sangat. apa yang penting, ambil la pengajaran drpd apa yg dah jadi. bawak jer slow2. tak lari pon tempat yg dituju. berfikir sebelum bertindak. 


ingatlah orang tersayang
hargailah nyawa anda
lovemaidear

No comments: